HOME QUEEN SHOPPING TUTOBIES TRAVEL REVIEW NEWER OLDER

Part 3 : Balik Raya China
07 February 2013 - Backlink - 0 Comment(s)

Assalamualaikum. Finally im back . Home sweet Home. Penatnya dekat PLKN. Even masuk lambat sedikit daripada diorang Haha. Maklumlah sukarelawan Haha. Sini aku nak carita oengalaman aku selama sebulan dekat PLKN. Siapa cakap tak best ha masuk PLKN ape pun tak boleh lah korang ni. Takpelah bagi sesiapa yang takut takut lagi nak masuk PLKN tu meh sukarelawan nak cerita :)

Siap kemas barang terus bertolak ditemani oleh keluarga dan kekasih hati Haha, Dialah yang banyak bagi semangat dekan hanna bila hanna nak pergi PLKN takut sangat sebab kene daftar lambat daripada mereka yang terpilih. Maklumlah hanna seorang yang tak banyak bercakap. Tapi takpe chill always . 



Sampai sampai je serahkan surat doktor bagai . Dah daftar check barang pulak. Barang yang tidak dibenarkan akan di rampas. Aduhh nasib baik handfone tak ambil lagi. Malam nanti baru Serahkan. Huaaaaa rindunyaaa sape nak temankan aku ridur malam malam kalau macam ni. Gambar memang tak banyak sebab camera kene ambil la pulakk . Dirampasnya Jahat betul la Haha. Errr nak pergi dah aku :( Sadisss betul lah. Selesai Check barang kene bawak semua barang yang berat tu naik atas . Bapak ahh naik bukit lagi. Dorm entah mana tah nak knee berjalan lagi Menutup muka jelah dengan panas panas buta macam tu . Aku digelar wirawati oleh jurulatih PLKN wah ada nama dah Haha. Hebat jugak bila digelar wirawati ni :) Rasa bangga sekejap . Yang sedihnya ibu bapa tidak dibenarkan menghntar sapai dorm. Pergh kecewaa memang dah start dah kehidupan berdikari aku di PLKN ni .

#Muka Tak berapa nak Rela 

Nasib aku je baik sikit masa tu sebab ada budak india yang sama daftar dengan aku. Tapi dia penangguhan bukannya sukarelawan . Bagus jugak ada jugak teman malu aku sama sama naik atas tu mencari Dorm yang kosong untuk tidur cuma malangnyaaa kami tak sama dorm . Jurulatih suruh kami pilih nak dorm 1 ke 2. Alhamdulillah aku pilih dorm 1 yang kebanyakannya orang melayu islam :) Sangat penat sebab memang jauh nak naik ke dorm. Hanya allah je tahu macam mana aku rasa masa tu dengan malunya sebab ada yang berlegar legar kat kedai serbaneka pandang pandang. Erghhh betul betul malu sangat Haha. Okay dahlah barang bnyak 2 kali turun naik dari bawah. Lastly aku salam dengan family dan Amirul. Ya allah rindunya dengan mereka lepasni . Takpelah :) Sabar 3 bulan tu tak lama pun hanna. 

Aku diberitahu oleh jurulatih yang aku kompeni ALPHA . menarik nama kompeni tu harapnya budak budak dia pun best best belaka lah :) Pertama kali jejakkan kaki ke dorm . my first friend yang tegur aku Nasha :) Seorang budak serawak . Wah firstime ada kenal budak sarawak . Tiba tiba ada orang yang jerit nama aku. Dalam hati terkejutlah sebab rasanya takde sape yang kenal aku lagi. Rupa-rupanya Deqty. Haha budak sekolah rendah aku dan satu sekolah juga masa sekolah menangah :) Kitorang memang tak pernah rapat tapi rasanya waktu ni lah nak rapat . Ill try my best for my friend yaa. Lah rupanya bukan Deqty sorang je ada lagi 2 orang Faz and Alia . Budak fesyen dekat sekolah . Okay kebetulan masa tu aku sampai memang dah petang , so semua dikehendaki turun ke dewan makan untuk makan petang. Kekok sangat rasanya sebab takde kawan. Hanya deqty teman aku itupun tak banyak bercakap sebab aku takpandai nak bercakap sangat. Selesai makan jurulatih mana tah boleh pulak suruh sesiapa yang baru daftar tampil kedepan perkenalkan diri. Yaallah sabar jelah Haha memang taklah kan Malunyaaaaa. Hanya 4 orang sahaja yang baru daftar 3 sukarelawan dan seorang penangguhan . bagi wira saya tak ambil tahu Haha. maaf, Dah suruh berdiri suruh pergi depan pulak adoy nasib dia tak suruh bercakap guna microfonn. Selamat. 

Selesai makan , pergi ke surau untuk solat dan berkumpul kembali di dewan makan untuk aktiviti seterusnyaa . Baju masih belum dapat , hanya cadar dan selimut je dapat . Masih malu sebabb pergi mana mana tk sama dengan semua orang macam pelik sebabb hanya kami yang berpakaian biasa. Femes gituu Lol*

Selepas makan malam naik ke dorm untuk kemas-kemas pakaian yang bersepah sepah disumbatnya di bawah katil. Yup aku dapat katil Hujung sekali betu-betul belakang aku tingkap. Ergh --' Dah tu aku dah la penakut . Histeria dekat sekolah satu pengalaman yang ngeri Fobia betull --' Malam tu aku tidur bertemankan  bantal LOVE yang yayang aku bagi untuk aku tidur. Firstime tiada handfone. Taklena dibuatnyaaa . Jurulatih dah Rampas semua handfone. Argh kejam !  Firstday memang tak lena. Nasib takde apa-apa yang aku nampak masa tu Hoho. Kuat :) Alhamdulillah ahli dorm aku semuanya sporting belaka dan ramai orang nogori sembilan Haha. Sebelah katil aku Lucy perempuan sarawak dan non muslim :) Mula mula memang dia diam aku pun diam masing-masing buat hal masing-masing . Lama-lama dah okay dah .

Hari Kedua : 
Kami dah pun diberikan kepada beberapa kumpulan untuk ke kelas . Dalam satu kelas dibahagikan pula kepada kumpulan kecil . Aduhh malasnya nak masuk kelas sebab mesti ada lelaki gila tu. Entah macam mana boleh dapat sama PK(PEMBINAAN KARAKTER) 3 Dengan dia. Nasib baik jurulatih panggil untuk ambil baju kelas , baju lerang semua jenis baju la hehe. Yaallah beratnyaa mak oiii . Dengan kasut kelas, baju kelas, booth erghhh. Siap - siap naik atas ingatkan taklah kene pergi kelas rupanya terus iron baju baru tu kene pergi kelas. Sempat jugak aku on call dengan Sayang kejap Haha. Maklumlah public depan Dorm :) Ouh lupa nama dorm aku AP01A . Dorm pertama daripada kompeni Pertama iaitu Alpha :) 

Dah sampai ke kelas. Malunya sebab masa semua orang pergi kelas kitorang kan pergi ambil baju, then bila nak cari kelas dah kelam kabut Haha. Memang gilaaa. Bila sampai kelas masuk masuk semua orang pandang. Almaklumlah lewat kan Haha. Jurulatih suruh cari nama kat nametag dan pakai dekat baju kelas. Okay lepastu cari  kumpulan . Kumpulan aku nama Wau ! Aku pun taktahu sape yang bagi nama tu Haha. Dalam kumpulan aku ada budak satu sekolah dengan aku just lain komepeni. Takpela. Ouh rupanya ramai jugak yang aku kenal Haha. Manusia pertama yang aku kenaal dalam kumpulan ialah Haq :) Kenal pun sebab dia duduk sebelah aku masa tu. Dia seorang yang baik and friendly . Aku suka dapat kawan macam diaa :) Yang lain lain aku tak rapat pun sebab entah kumpulan tu bagi aku Ada yang sombong entah. Err tak berapa suka laa. Sorry to say. Kami dapat buku kumpulan . Modul pertama kami ialah : Modul pembinaan Karakter , Menampilkan yang terbaik dalam diri sendiri :) Best lah jugak kelas. Macam budak budak. Masuk kelas kene nyanyi nyanyi joget joget dulu Haha cikgu Hussin lah yang paling suka nyanyi Haha. Sebelum kelas start kami kene buat sorakan kumpulan dulu,Apa yang kami belajar ialah  





# Selepas tamat modul . Sesi autograph bermulaa :P

Masa nak tamat modul 1 mengalir je air mata masing-masing sebab lepasni nak berpisah dah dengan ahli kumpulan hhee. ketawa bersama menangis bersama*black Haha. memang sangat sangat sedih masa tu. harap lepasni kami satu kumpulan lagi :)

Hmm. Setiap hari ada class. Latihan kawad semua laa pagi petang malam pun ada tau.  Adoyy penat sangat Kadang-kadang sampai tak dapat nak mandi. Air takdelah masa tak cukup laaaa. Ada orang cakap aku ni sombong . Haha bukan sombong lah sayang tapi tak pandai nak bcakap. Nampak baik right ? Bila dah kenal nauzubillah Haha. Dorm sekarang dah rombak dah Kompeni pun dah rombak balik. Katil aku pun dah tak duduk tepi yang ngeri lagi Haha Sekarang aku dudurk tengah-tengah antara faz dan mai :) 2 dua budak negeri sembilan. Budak seremban. Lepasni kami dah mula sibuk pasal pembentangan kompeni. Lagu , misi visi Semuanyaaa. Wahhh ALPHA go ! Yang paling aku suka menyanyilah haha lagu alphaaaa . best . nak tahu ? Ikuti sambungan Part 4 :)

Gambar dibawah adalah gambar ahli Dorm AP01A ALPHA yang sudah di rombak :)


#Bersama jurulatih kompeni :)

#Mereka yang saya rindu :(


Sekian.